Syyskokouksen hallituksen jäsenten ja puheenjohtajan äänestys

Tämä osio on tarkoitettu hallituksen tiedottamiseen
Marjo Berg

Syyskokouksen hallituksen jäsenten ja puheenjohtajan äänestys

Viesti Kirjoittaja Marjo Berg » 28.09.2017 17:59

Syyskokouksessa Harjavallassa äänestetään hallitukseen ainakin 4 varsinaista jäsentä sekä 3 varajäsentä, yhdistyksen puheenjohtaja on erovuorossa myös tänä vuonna. Hallitus on kokouksessaan päättänyt julkaista täällä esittelyt halukkaista ehdokkaista hallitukseen tai yhdistyksen puheenjohtajaksi. Jos olet päättänyt lähteä ehdolle, voit lähettää esittelysi sähköpostitse osoitteella puheenjohtaja@lappalaiskoirat.fi niin julkaisemme sen täällä. Toivomme, että esittelyt lähetettäisiin mahdollisimman pian.

-Marjo-

Marjo Berg

Re: Syyskokouksen hallituksen jäsenten ja puheenjohtajan äänestys

Viesti Kirjoittaja Marjo Berg » 07.10.2017 13:48

Ehdolla hallitukseen:

Olen Titta Repo, 28-vuotias lappalaiskoiraharrastaja Kuopiosta. Olen kasvattanut suomenlapinkoiria pienimuotoisesti vuodesta 2008 kennelnimellä Jäätuulen. Pentueita tulee harvakseltaan ja harkitusti, sillä haluan pitää oman koiralaumani koon niin maltillisena, että minulla riittää jokaiselle yksilölle tarpeeksi aikaa ja resursseja. Koirani ovat minulle myös rakkaita perheenjäseniä ja ne elävät pennusta vanhuuteensa saakka rinnallani: tämänkin takia Jäätuulelaisia putkahtelee maailmaan harvakseltaan. Kotona häärää tällä hetkellä kolme suomenlapinkoiraa: mummokoirat pian 12-vuotias Kiira (Miikolan Cristal) & reilut 10-vuotias Maikki (Sydäntalven Yötuulenkuiske) sekä Maikin 4,5-vuotias poika, oma kasvattini Surku eli Jäätuulen Sherlock Holmes. Näiden lisäksi sijoitettuna on pari narttua.

Koiria olen rakastanut koko ikäni, mutta lappalaiskoiriin, erityisesti suomenlapinkoiraan, tutustuin n. 17 vuotta sitten, kun etsimme ystävälleni säänkestävää, sosiaalista ja iloista sekä suht helposti koulutettavaa rotua. Voiton vei lopulta suomenlapinkoira - ja sillä tiellä ollaan edelleen. :-) Toinen kotimainen lappalaiskoira, lapinporokoira, on kulkenut myös matkassa mukana mielenkiinnon kohteena, mutta toistaiseksi oma lauma on koostunut vain "rössökarvaisista". Ensimmäinen suomenlapinkoira Ronja (Sydäntalven Oahpis) tuli minulle v. 2004, mutta ikävä kyllä Ronja jouduttiin lopettamaan lopulta 2,5-vuotiaana salakavalan aggressiivisuuden takia. Tämä on osittain vaikuttanut myös siihen, miksi nostan kasvatustyössäni ehdottomasti ykkösasiaksi luonteen merkityksen. Luonne, terveys, monimuotoisuus ja rodunomaisuus ovat asioita, joita pyrin jalostustyössäni säilyttämään ja edistämään.

Tällä hetkellä en harrasta mitään lajia erityisen tavoitteellisesti, vaan harrastaminen ja yhteinen touhuaminen on ensisijaisesti minulle mukavaa ajanvietettä koiran kanssa. Agilityä olen aiemmin treenannut säännöllisesti, samoin pk-lajeista hakua. Agilityn saralla onkin tarkoitus aloittaa jälleen aktiivisempi treenaaminen. Näyttelyissä käydään muutaman kerran vuodessa, aina kun sopiva näyttely sattuu sopivaan saumaan.

Aikaisempaa kokemusta yhdistystoiminnasta minulla ei ole. En kuitenkaan pelkää uusia haasteita, vaan otan ne vastaan tilanteina, joissa minulla on mahdollisuus kehittää niin omaa osaamistani kuin koko tiimiäkin

Marjo Berg

Viesti Kirjoittaja Marjo Berg » 07.10.2017 13:49

Ehdolla hallitukseen:

Olen Johanna Heinonen Kuvansista, Varkauden kupeesta. Kasvatan pieni muotoisesti suomenlapinkoiria kennelnimellä Taruaarteen. Vuosi sitten syntyi shelttipentuekin, mutta lapinkoirat on vienyt minun sydämmen ja pääasiassa keskityn niiden kasvattamiseen. Näinä päivinä odotan syntyvän uusia Taruaarteelaisia lapinkoiria.

Olen lähihoitaja ja työskentelen päiväkodissa.
Omat lapset ovat lentäneet jo kotoa, joten nyt on aikaa touhuta koirien kanssa.
Meillä on viisi suomenlapinkoiraa, labradorinnoutaja ja myös pari shelttiä pyörii mukana.
Olen Pohjois-Savon alaosaston yhteishenkilö Varkauden osalta sekä toimin kolmatta vuotta Varkauden kaverikoirat - Tassukamut -ryhmän vetäjänä.

Mökkeilemme ympäri vuoden ja liikun paljon koirien kanssa luonnossa.
Koirien kanssa käyn silloin tällöin näyttelyissä ja tänä kesänä olemme kokeilleet lammaspaimennusta. Se on mukavaa puuhaa ja nyt odotammekin ensi kevättä, jotta pääsemme taas lampaiden luo.
Osallistun mielelläni erilaisiin koiria koskeviin koulutuksiin; sekä teorioihin, että koirien kanssa tapahtuviin.

Kiitos äänestäjille!

Marjo Berg

Viesti Kirjoittaja Marjo Berg » 07.10.2017 13:50

Ehdolla hallitukseen:

Hei,

minua pyydettiin ehdolle ja lupasin olla käytettävissä. Tässä pieni esittely:

Kittilä kutsui, joten kokouksessa en valitettavasti ole paikalla. Seuraavassa kuitenkin lyhyesti ajatuksiani Lappalaiskoirat ry:stä ja hieman perustietoja minusta.

Lappalaiskoirat ry on pitkään toiminut, vakaa yhdistys. Itselleni tärkeää on, että rotujärjestö on vireä ja jäsenistöään palveleva yhdistys, jonka toiminta on mahdollisimman avointa ja läpinäkyvää. Toivon, että yhdistys tukee käytössään olevin keinoin edustamiensa rotujen perinnöllisten sairauksien tutkimustyötä ja kasvattajien tulevaisuuteen katsovaa jalostustyötä. Nämä asiat lupaan pitää mielessäni, jos tulen valituksi hallitukseen.

Olen omistanut lappalaiskoiria vuodesta 2002 alkaen ja kasvattanut niitä neljä pentueellista. Tällä hetkellä minulla on neljän nartun lauma, johon kuuluu 13,5-vuotias suomenlapinkoira, kaksi lapinporokoiraa ja näiden lisäksi yksi työlinjainen bordercollie. Olen koirieni kanssa harrastanut vuosien varrella näyttelyitä, tokoa ja pk-lajeja. Tällä hetkellä eniten aikaa vievät pelastuskoiratoiminta, paimennus ja agility.

Koulutukseltani olen merkonomi ja tämän lisäksi varttia vaille maatalous- ja metsätieteiden kandi kotieläintieteestä. Hallituskokemusta minulla on pienehköstä rotuyhdityksestä, jossa toimin kolme vuotta jäsensihteerin ja rahastonhoitajan roolissa.

Vantaalla 28.9.2017 Mirka Jantunen

Vastaa Viestiin